بلیچینگ دندان یا سفید کردن چیست؟

بلیچینگ دندان (در هنگام استفاده از سفید کننده به آن بلیچینگ دندان می گویند. بلیچ یک ماده سفید کننده است) روشی است که لکه های زرد و تغییر رنگ داده شده را از بین می برد و یا دندانها را فراتر از رنگ طبیعی روشن می کند.

گزینه های سفید کردن دندان

  • بلیچینگ در مطب دندانپزشکی
  • بلیچینگ دندان در منزل
  • ترکیبی از یک یا دو جلسه از هر دو روش فوق

روش سفید کردن دندان بر اساس شدت لکه و نوع آن در جلسه چک تعیین می شود.

در هر سه روش ، از محصولات سفید کننده بر پایه پراکسید هیدروژن استفاده می شود. روش بلیچینگ در منزل حاوی 3٪ تا 15٪ پراکسید هیدروژن است در حالی که این میزان برای سیستم سفید کننده دندان در مطب 15٪ تا 40٪ است.

محصولات مختلف با درصد متنوعی از مواد موثر برای همه روشهای فوق الذکر موجود است.

زمان استفاده از هر ماده و نوع عملکرد آن متفاوت است که براساس شرایط تجویز می شود. نگه داشتن مواد در زمان طولانی تر یا کوتاه تر ، نتیجه بهتری نخواهد داشت و ممکن است باعث حساسیت زیاد دندان شود.

هر نوع مزایا و معایبی دارد. قبل از انجام روش سفید کردن در منزل باید با دندانپزشک خود مشورت کنید. این روش برای همه توصیه نمی شود. روکش های Proclaim یا روکش های کامپوزیت ، که بیشتر به رنگ طبیعی دندان می رسد ، مواردی برای روش سفید کردن نیستند.

بلیچینگ دندان در دندانپزشکی

روش بلیچینگ در مطب می تواند دندان ها را سریعتر روشن کند. راه حل های سفیدکنندگی که در مطب استفاده می شود نسبت به کیت های خانگی قویتر است. علاوه بر این ، نور ، گرما یا ترکیب هر دو ممکن است باعث افزایش سرعت و تشدید روش سفید شدن شود.

همچنین دستورات لازم بعد از بلیچینگ دندان را می توانید در مقاله زیر بیشتر بخوانید :

بلیچینگ دندان در منزل

بلیچینگ دندان در منزل

روشهای مختلفی برای روش سفید سازی در منزل وجود دارد که متداول ترین روشها عبارتند از:

  • نوارها و ژل های سفید کننده دندان : توسط مسواک یا نوارهای نازک روی دندان ها قرار می گیرد. این محصولات سفید کننده بر پایه پراکسید هیدروژن باید دو بار در روز و به مدت 10-14 روز استفاده شود و نتیجه گیری حداقل 4 ماه طول می کشد.
  • خمیر دندان های سفید کننده دندان : از آنجا که مقداری ساینده و سوزاننده هستند ، سایر خمیردندان ها نیز همین اثر را دارند و به از بین بردن لکه دندان کمک می کنند. با این حال ، خمیردندان های سفید کننده حاوی مواد شیمیایی و مواد صیقل دهنده هستند که می توانند لکه ها را بدون استفاده از مواد سفید کننده پاک کنند. خمیردندان های سفید کننده دندان نسبتاً ارزان هستند و دندان ها را تقریباً روشن می کنند. برخی از خمیردندان های سفید کننده حاوی پراکسید هستند اما اثر زیادی ندارند زیرا به مدت کافی روی دندان قرار نمی گیرند.
  • قالب های سفید کننده دندان : در این روش یک سینی محافظ دهان مانند که توسط ژل های پایه پراکسید پر می شود ، برای مدت چهار هفته روی دندان برای چند ساعت در روز استفاده می شود. شما می توانید این قالب های سفیدکننده را بدون نسخه از داروخانه بخرید یا از دندانپزشک خود بخواهید یک قالب سفارشی برای شما درست کند.

قالب های سفید کننده دندان

برای آشنایی بیشتر با بلیچینگ و سفید کردن دندان می توانید همین حالا یک قرار مشاوره رایگان بلیچینگ دندان با کلینیک دندانپزشکی نیاز رزرو کنید.