دستورات بعد از کشیدن دندان
  • گازی که برای کمک به بند آمدن خون در محل کشیدن دندان قرار داده شده را برای حداقل یک ساعت با فشار ملایم در محل نگهدارید . در صورتی که بعد از یک ساعت خونریزی شدید وجود داشت ، گاز استریل دیگری که از مطب دریافت یا از داروخانه تهیه کرده اید در موضع قرار دهید . برای یک ساعت دیگر با فشار ملایم نگهدارید .

نکته: در صورت عدم دسترسی به گاز استریل و به عنوان جایگرین، می توانید ار چای کیسه ای که مرطوب شده باشد در محل استفاده کنید.

از قرار دادن موادی مانند پنبه ، دستمال کاغذی و … به دلیل احتمال آلودگی و نیز افزایش خونریزی در موضع جداً خودداری کنید .

  • آب دهان خود را با شدت قورت ندهید ، تف نکنید ، زیرا باعث مکیدن و بیشتر شدن شدت خونریزی خواهد شد و تا چند ساعت به آرامی آب دهان خود را جمع کرده و بدون تکان دادن عضلات فک آن را خارج کنید یا قورت دهید تا باعث باز شدن و از بین رفتن خون دلمه شده روی زخم نشوید .

 

جراحی و کشیدن دندان

 

  • محیط دهان و دندان خود را سرد نگه دارید ، می توانید با کمک پک یخ به مدت 3 الی 4 ساعت (به اینصورت که 5 دقیقه از بیرون روی محل مورد نظر قرار داده و به مدت 10 دقیقه استراحت دهید .) خوردن بستنی یا آب سرد به بند آمدن خون کمک می کند .
  • به مدت 24 ساعت بعد از جراحی و کشیدن دندان از مصرف غذاهای داغ مخصوصاً نوشیدنی داغ خودداری نمایید و از غذاهای سرد و یخچالی استفاده نمایید .
  • در صورتی که برای شما دارو تجویز شده ، لطفا دقیق و طبق دستور استفاده نمایید .
  • در صورتی که بعد از کشیدن دندان بخیه در محل کشیدن قرار داده شده ، از دستکاری بخیه ها خودداری کنید و در حفاظت از آنها کوشاباشید و حتما در تاریخ مقرر شده (معمولا یک هفته بعد به جز موارد خاص) برای چکاپ و برداشتن بخیه ها به کلینیک نیاز مراجعه کنید .
  • به طور معمول بعد از جراحی پای دهان و از جمله کشیدن دندان بیماران مانند دندان نهفته درد متوسطی را تا چند روز تجربه می کنند که اکثراً با مسکن های ضد التهاب نظیر ایبوپروفن تا حدود زیادی تسیکن می یابد .